رباط‌های تاریخی خراسان‌رضوی میزبان زائران پیاده هستند
نوشته شده توسط : علی
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از آمادگی رباط‌‌ها و کاروانسراهای تاریخی خراسان‌رضوی به منظور پذیرایی از زائران پیاده بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خبر داد.

خبرگزاری فارس: رباط‌های تاریخی خراسان‌رضوی میزبان زائران پیاده هستند
  • به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان‌رضوی علی مومنی اظهار داشت: امسال نیز چون سال گذشته 2 رباط تاریخی طرق و خاکستری در مسیر جاده قدیم نیشابور به مشهد آماده پذیرایی و اسکان زائران پیاده بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستند.

    وی افزود: طرح اسکان زائران پیاده در سال گذشته به انجام رسید و امسال نیز اقدامات مرمتی مهم از قبیل محوطه‌سازی، بندکشی، نصب درب‌های چوبی در این 2 رباط صورت پذیرفت.

    مومنی اظهار داشت: در رباط‌های طرق و خاکستری خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی، سرویس بهداشتی در اختیار زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) قرار می‌گیرد ضمن اینکه در رباط طرق تیم پزشکی نیز مستقر خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه رباط خاکستری قابلیت اسکان 600 نفر و رباط طرق قابلیت اسکان 2 هزار نفر را در هر شب داراست، خاطر نشان کرد: رباط طرق و خاکستری که هر دو منتسب به دوره صفویه هستند، هم اکنون پس از مرمت به کاربری اصلیشان که خدمت‌رسانی و میزبانی زائران بارگاه علی‌بن‌الموسی الرضا(ع) است، باز گشته‌اند.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: